סליקה אינטרנטית – איך מתחילים?
בעידן המודרני של ימינו, שימוש באינטרנט לצורך ביצוע עסקאות הפך להיות חלק מהותי ונפוץ בשגרת העסקית של מרבית העסקים. בגרף הבא[1] ניתן לראות כי את שיעור העסקאות קמעונאית המבוצעות באמצעות שימוש באינטרנט - "און ליין". התמונה ברור כ- 12%, נכון לשנת 2018, מסך הרכישות בעולם בוצעו באמצעות מסחר מקוון, כאשר הצפי לשנת 2021 עומד על 17.5%. אין ספק כי התמונה ברורה – העולם המסחרי הופך ליותר ויותר דיגיטלי ומחייב את העסקים להתאים את עצמם לקצב השינוי.
שיעור העסקאות המסחריות המבוצעות באמצעות באינטרנט:
מהו מסחר אלקטרוני (E-commerce)[2]?
מסחר אלקטרוני הוא מסחר וביצוע עסקאות מסחריות באופן אלקטרוני, באמצעות תקשורת מחשבים. מסחר אלקטרוני מתאר קשת רחבה של פעילויות ברשת האינטרנט. פעילויות אלו כוללות הפצת מידע על ידי ספקים, פעילויות קנייה ומכירה של מוצרים בני קיימא ושירותים, תמיכה בלקוח/במוצר לאחר המכירה וכו'. עם התפתחות האינטרנט ניתנה דחיפה רבה לניצול מודל זה. בעזרת תוכנות מחשב, המותאמות במיוחד לצורך זה, ואתרי אינטרנט ייעודיים ניתן לבצע רכישות של מוצרים ושירותים, באופן אוטומטי, באמצעות האינטרנט, ללא הצורך להפגיש את המוכר עם הקונה.
[1] https://www.statista.com/statistics/534123/e-commerce-share-of-retail-sales-worldwide/
[2] https://en.wikipedia.org/wiki/E-commerce
מסחר אלקטרוני מתחלק לשלוש קטגוריות ראשיות, כל אחת עם המאפיינים הייחודיים לה, ועם מגוון גדול של כלי תוכנה שמאפשרים אותה:
מעבר לגישות אלו ישנן שיטות נוספות למסחר ושירותים באינטרנט, אך אלו הן הדרכים הנפוצות לעסקים הקטנים.
[3] Freemium הלחם של המילים Free (חינם) ו-Premium (פרימיום); הוא מודל עסקי נפוץ בעולם הדיגיטלי. הוא נטבע בשנת 2006 על ידי פרד וילסון, שותף בחברת קרן הון-סיכון. על פי המודל מוצעים שירות אינטרנט בסיסי או מוצר בחינם ואילו תכונות מתקדמות או מיוחדות של אותו מוצר או שירות מוצעות בתשלום, מתוך הנחה שאחוז מסוים מהמשתמשים במוצר בחינם ירכשו את השירותים הנוספים.
https://he.wikipedia.org/wiki/Freemium
מהי סליקה אינטרנטית?
נזכיר כי סליקה היא שיטת תשלום באמצעות כרטיסי אשראי (או בדרכים חלופיות שאינן מזומן) בין בעל העסק לבין הלקוח. כלומר, המונח "סליקה" מתאר את כל מהלך הפעולות מביצוע תשלום באמצעות כרטיס אשראי ועד לקבלת התשלום בפועל בחשבון הבנק של מקבל התשלום. מכאן, כי מערכת סליקה הינה מערכת לביצוע תשלום אינטרנטי באמצעות כרטיס אשראי באופן נגיש למשתמש ומאובטח.
על מנת שתהליך סליקה יבוצע נדרש כי יהיה גוף סולק, אשר הינו גוף שקיבל אישור ממותגי האשראי לבצע פעולות הקשורות לתהליך הסליקה. חברות הסליקה נהנות מעמלת סליקה בגין השימוש בשירותיהן. מערכת סליקה יכולה לעבוד עם לסוגים שונים של כרטיסי אשראי ללא קשר עם מדובר בכרטיס בנקאי או חוץ בנקאי או בסוגי שיטות החיוב השונות (קרדיט / דביט / טעינה ).
בעל עסק אשר מעוניין לספק ללקוחותיו את האפשרות להשתמש בכרטיס אשראי בעת ביצוע סליקה באינטרנט, יידרש לספק ללקוחותיו תשתית סליקה. כיום בשוק ישנם פתרונות רבים של חברות המספקות שירותי הסליקה והטמעת הטכנולוגיה פשוטה ביותר. עם זאת, חשוב להבין כי ישנם חברות רבות המציעות את שירותי הסליקה באופנים חשובים וחשוב להבין את מהות ההבדלים על מנת לקבל החלטה חכמה לפיתוח העסק.
ישנן שתי דרכים עיקריות להטמעת אפשרות סליקה בעסק האינטרנטי:
על אף היתרונות המובהקים של השירות עדיין לכל לכלל הצרכנים השירות נגיש, שכן דורש חשבון אינטרנטי ומעט מורכב יותר משימוש בכרטיס אשראי. לפיכך, שירות PayPal מומלץ לכל העסקים שצופים שהלקוחות שלהם ישתמשו בשירות זה, אך על פי רוב מדובר בשירות משלים בלבד לסליקת כרטיסי האשראי.
סליקה אינטרנטית לבית העסק הקטן או הבינוני
בהנחה כי בחרנו באפשרות של עבודה מול גורם מתווך לחברות האשראי, תהליך הקמת תשתית הסליקה ייראה באופן הבא:
לאחר ההשקה הראשונית במערכת הסליקה, התהליך ביצוע הסליקה בפועל על ידי לקוחות ייראה באופן הבא:
על אף העובדה שאירועים אלו "שקופים" ללקוח, לבית העסק חשיבות רבה בהגדרת תהליכי החיוב. דוגמא לכך יכולה להיות סוגי החיוב, דהיינו האם לאפשר שימוש בביצוע העברת תשלום בפריסת תשלומים? חשוב להקפיד כי באפיון המנגנון מול חברת הסליקה נאפיין את כל המאפיינים הנדרשים לעסק בהווה ובעתיד. מכאן, שעל בעל העסק להכיר היטב את תהליך הסליקה ולהבין את המשמעויות הקשורות לכך.
בהנחה כי בחרנו באפשרות של עבודה ישירה מול חברות האשראי, נוכל ליהנות ממגוון שירותים הנוגעים להקמת חנות אינטרנטית, החל מהקמת האתר ועיצובו, דרך פעולות של קידום האתר ברשת שיווק שלו ועד כמובן לפעולות של סליקה. אף על פי כך, אנא זכרו כי עדיין בית העסק ייאלץ לעשות מעבר על כל חברות כרטיסי האשראי כדי לאשר אותם במערכת, ובכל מצב תצטרכו מערכת סליקה שאחד מהגופים האינטרנטיים יספק לכם. לפיכך, יש לשקול את כדאיות העבודה מול שני גורמים ולא גורם יחיד. מעבר לכך, בהיבט הכלכלי חשוב לזכור כי עבודה ישירה מול חברות האשראי דורשת תשומות כלכליות קבועות רבות, ועל כן ייתכן כי השירות אינו כלכלי ביחס לחברות התיווך.
אם כך, ההמלצה כי על עבור העסקים הקטנים והבינוניים, בהם מספר הפעולות באשראי נמוך יחסית, לשקול בחיוב לעבוד עם חברת תיווך שכן ייחסכו עלויות קבועות רבות והעבודה בנושא הסליקה תרוכז מול גוף יחיד המתמחה בכך. כמו כן, חשוב לשים לב גם כי לכל חברה סליקה אינטרנטית מדיניות התחברות שונה וגם זה פרמטר שחשוב לשקול בהתקשרות עם חברת סליקת אינטרנטית ספציפית.
עלויות שירותי סליקה
עלות שירותי סליקה מורכבת ממשתנים רבים, התלויים באופי העסק, היקף העסקאות המצופה וכדומה. חשוב לדעת כי מדובר בשוק תחרותי מאוד וישם מקום רב לקיום תהליכי משא ומתן לצורך קבלת השירותים במחיר מיטבי. עם זאת, נהוג לחלק את התשלום שירותי הסליקה לשני מרכיבים:
מעבר לכך, צריך לזכור שיש פיצ'רים מיוחדים - הוראת קבע, מערכת חשבוניות ועוד שמייקרים את המערכת וגם אותם יש לקחת בחשבון.
מודל התשלום משתנה בין חברות הסליקה השונות ובין בתי העסק השונים. ישנם שירותים בהם העלות החודשית היא שנלקחת בחשבון בלבד, כשהתנאי היחידי הוא עמידה בכמות הפעולות המוצעת בחבילה. בחברות אחרות התשלום הוא בצורה של עמלה בלבד על כל עסקה. במקרים אחרים מודל התשלום הוא משולב, כלומר, עלות חודשית לצד עמלה עבור עסקה. במקרה הזה הגדלת הסכום החודשי עשויה להקטין את גובה העמלה, ולהיפך.
לסיכום
כפי שראינו, עבור בית העסק האינטרנטי שימוש במנגנון סליקה הינו צעד מתבקש ועלות הכרחית לתפעול השוטף של העסק. בעולם המודרני, שימוש בכרטיס אשראי ומנגנון סליקה מאובטח הינו הדרך המקובלת ביותר לבצע עסקאות באינטרנט. ומשכך שימוש בשירותי הסליק יאפשרו להרחיב את בסיס הלקוחות הפוטנציאלים של העסק, דבר חיובי אליו כל בית עסק שואף.
נזכור כי מעבר לחברות האשראי הגדולות בעלות רישיון סליקה מבנק ישראל, ישנן חברות סליקה אינטרנטיות רבות, המהוות גורם מתווך אפקטיבי עבור עסקים קטנים ובינוניים. נזכור כי מחד מגוון המחירים והשירותים מאפשר שוק תחרותי בוא ניתן להתמקח על הסכומים המשולמים, אך מאידך מצריך מבית העסק מחקר שוק מעמיק ובחירת ספק מנגנון סליקה בהתאם לצרכים של העסק.
בחירת חברת סליקה מתאימה, על פי רוב תתבסס על הקריטריונים הבאים:
נזכור כי העלויות המקובלות כוללות את הבאות:
סליקה באמצעות YPAY
במידה ובחרתם לעבוד מול חברת תיווך ולאחר התייחסות לכל הפרמטרים הנ"ל, יש לבחור את חברת הסליקה המתאימה ביותר עבור בית העסק שלכם.
אנו מעמידים את עצמנו לבחינה מול כל חברות האשראי למינהן.
בידקו את כלל העלויות שאתם מקבלים מהחברות השונות השוו אותם מול העלויות של YPAY
ורק אז קבלו החלטה!
שימו לב, חברת YPAY מציעה לכם את התנאים הבאים:
רוצים להצטרף למערכת סליקה? התחברו למערכת... היכנסו לחנות... בחרו סליקה...
והפעילו את המוצר.
לאחר מכן, השלימו את פרטי הבנק שלכם שאתם מעוניינים שהכספים יעברו אליו ... וזהו, פשוט .
איך סולקים ? פשוט וקל ...
מסמכים=> קבלה או חשבונית מס/קבלה ובחלק התחתון של הקבלה , סליקה => רישמו סכום שאתם מעוניינים לסלוק ללקוח שלכם... חכו לאישור הסליקה => והפיקו את הקבלה .
מה קורה לאחר מכן ?
הכספים נסלקו בחברת UPAY ומחכים לכם שם עד לחתימה על חוזה הסליקה מולם.
במהלך היומיים הקרובים אתם תקבלו שיחה מחברת הסליקה למלא את החוזה ולהשלים את הפרטים .
בחוזה ישאלו אתכם איזה מסלול אתם מעוניינים כפי שרשום בפרסום....1.6% או 1.9% וזה תלוי בכם ...מתי אתם מעוניינים לראות את כספכם ... תוך 24 שעות או פעם בחודש.
שירותים נוספים
משרד רואי החשבון נשיא גולן ושות' משרדנו וותיק, ומבצע ביקורות לכל סוגי החברות מזה שנים רבות.
אנו מציעים את שירותי הביקורת של משרדנו לצורך עריכת המאזן השנתי של חברתכם לשנת המס 2023.
מנהל חשבונות דיגיטלי אונליין - מוצר חדש של חברת YPAY
כל הנהלת החשבונות שלכם בכף ידכם והכל אונליין . אתם מצלמים מהנייד ואנחנו מקלידים אונליין מהמשרד. אתם לא מאבדים הוצאות ולא מאבדים את הראש. הצטרפו עוד היום - השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם
פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון 03-5607767 או במייל Golan@GolanG.co.il
לינקים למקורות שונים
סליקה | מערכת סליקה | סליקת כרטיסי אשראי
סרטונים מומלצים
היתרונות בנהנלת חשבונות באופן דיגיטלי
מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.