מדריך למתחילים
שלום לכם, אנו שמחים שבחרתם להשתמש בתוכנתYPAY . תוכנת הפקת חשבוניות מלאה באינטרנט בחינם.
יש להירשם לתוכנה, למלא את השדות: שם העסק, מספר עוסק, כתובת מייל, סיסמא, טלפון, ולאשר את תנאי השימוש. לאחר ההרשמה, יש להיכנס למייל שלכם ולאשר את ההרשמה. מכאן הדרך קצרה... נכנסים פנימה, למערכת הנהלת החשבונות, המקיפה ביותר באינטרנט.
שלושה שלבים להפעלה נכונה
שלב ההגדרות, שלב הפקת המסמכים השונים, שלב הפקת הדוחות.
לא ניתן לדלג על שלב ההגדרות, זהו השלב החשוב ביותר שתעשו לפני השימוש.
הגדרות
הגדרות עסק
יש למלא את השדות: שם העסק, מספר עוסק מורשה, הכנסת לוגו של העסק שלכם, כתובת מלאה של העסק, טלפון, אימייל.
לאחר מכן נגדיר את סוג העסק לצורכי מע"מ:
עוסק פטור או עוסק מורשה חד חודשי או עוסק מורשה דו חודשי.
עוסק פטור - עסק שהוגדר במע"מ, כעוסק, שפטור מתשלום למע"מ בלבד. עוסק פטור (חייב במס הכנסה ובביטוח לאומי ).
עוסק פטור יפיק אך ורק קבלות. אסור לו להוציא חשבוניות מס.
עוסק מורשה חד חודש - ידווח למע"מ בפנקס כל חודש .
עוסק מורשה דו חודשי - ידווח למע"מ בפנקס כל חודשיים .
מקדמות למס הכנסה
כל עוסק צריך לשאול את עצמו בתחילת הפעילות האם הוא צפוי לשלם מס הכנסה בסוף שנת המס. אם התשובה היא כן... עליו לאימוד את המספר.
מכאן למעשה נוצרו המקדמות למס הכנסה. זהו פנקס שנשלח לנישום, שזה אתם בעלי העסק ובו נקבע אחוז המס שתשלמו למס הכנסה.
לדוגמא: אם כל הכנסתכם בשנה היא עד כ 50,000 ₪, צפוי שלא תשלמו מס הכנסה. ולכן עליכם להודיע למס הכנסה שיבטל את המקדמות. יחד עם זאת, יש לרשום בתוכנה את אחוז המקדמות 0 .
אם צפוי שתרוויחו יותר עליכם לאימוד את תשלום המס.
אנו חברת וואי פיי נשמח לעמוד לרשותכם.
אם מס הכנסה שלח לכם מסמך או פנקס שעליו מצוין שאתם צריכים לדווח כל חודש סמנו כל חודש בתוכנה, ואם מצוין על הפנקס או על המסמך שאתם כל חודשיים, עליכם לסמן בהגדרות כל חודשיים. כמו כן יש לסמן את אחוז המקדמה שנקבע לכם, לדוגמא: אם רשום בפנקס 10 אחוז מקדמות למס הכנסה, עליכם לרשום בהגדרות את אחוז המס 10 אחוז.
ניכוי במקור מלקוחות
כאשר עסק נמצא בתחילת דרכו, בדרך כלל, לא תמיד, מס הכנסה קובע שאתם לא תקבלו 100% מהכסף שלכם ...מהלקוחות שלכם ... נשמע הזוי ... אולי .
זה אומר שעליכם לגלות, מה נקבע עבורכם בתחילת הדרך עבור עסקכם. יש לפנות למס הכנסה במכתב או לגשת לפקיד השומה(מס הכנסה) ולהמציא אישור ניכוי במקור. לאחר שמס הכנסה העביר לידכם את המסמך , יש לדלות את אחוז המס מהמסמך. מכאן שאם נרשם במסמך פטור מלא – המשמעות היא שאתם תקבלו 100% מהכסף שלכם ישירות מהלקוחות שלכם. אם נרשם 5% ניכוי במקור, זה אומר שתקבלו 95% מהכסף שלכם ואת 5% החסרים הלקוח שלכם ישלם ויעביר למס הכנסה , ושם.. אותם 5% מהכסף, ימתין לכם עד הגשת הדו"ח ויילקח בחשבון כחלק ממקדמות השנה השוטפות .
זאת אומרת שהכסף לא אבד, אך עליכם לדרוש אותו בסוף שנה על ידי כך שתדרשו מסמך ניכוי במקור שנתי מרכז מהלקוח שניכה לכם את אותם 5% . נשמע מסובך ? בהחלט מסרבל את ההתנהלות , ולכן לאחר חצי שנה אתם יכולים לבקש לבטל את הגזרה הזו, בדרך כלל הם מבטלים אם אתם משלמים מקדמות למס הכנסה דרך הפנקס .
לאחר שמילאתם את דף הגדרת העסק יש לשמור את הנתונים .
הגדרת לקוחות
בהגדרת לקוחות יש ללחוץ על "לקוח חדש"
ולמלא את שם הלקוח,
מספר עוסק של הלקוח (רק אם העסקה עם אותו לקוח מעל 5000 ₪ לפני מע"מ, או אם אתם משדרים pcn למע"מ),
ופרטים נוספים שיופיעו על החשבונית או הקבלה: ישוב , כתובת, מיקוד, מספר טלפון, מספר פלאפון.
כתובת מייל – חשוב מאוד לרשום, כיוון שלאחר שתפיקו את המסמך ניתן יהיה לשלוח ללקוח באופן מידי , דרך המובייל/מחשב /טאבלט ישירות למייל של הלקוח . ולא תצטרכו להדפיס או להסתבך ברישום מיושן על גבי נייר .
ניתן לערוך את נתוני הלקוח
לא ניתן למחוק את נתוניו החשבונאיים של הלקוח , על פי הוראת ניהול ספרים של מס הכנסה .
לבסוף שימרו את הנתונים .
הגדרת ספק
בהגדרת ספקים יש ללחוץ על "ספק חדש"
ולמלא את שם הספק ,
מספר עוסק (רק אם אתם משדרים pcn למע"מ),
ישוב , כתובת, מיקוד, מספר טלפון, מספר פלאפון, כתובת מייל .
ניתן לערוך את פרטי הספק.
לא ניתן למחוק את נתוניו החשבונאיים של הספק, על פי הוראת ניהול ספרים של מס הכנסה .
ניכוי במקור ספקים
לפני שאתם משלמים לספק את התשלום, עליכם לבקש שני אישורים : אישור ניהול ספרים ואישור ניכוי מס במקור . בלי זה – לא משלמים : למה?
תיכף תבינו .
אם מס הכנסה קבע לספק שלכם ניכוי במקור 0 , ז"א פטור מלא ... אזי אתם משלמים לו את כל 100% מהכסף שמגיע לו .
אך אם מס הכנסה קבע לספק 7% ניכוי מס במקור ... אזי , אתם משלמים לו רק 93% מהכסף . זה חשוב מאוד .
מי שלא ידרוש את שני האישור הללו ... שימו לב ... בעת ביקורת .. ההוצאות לא תוכרנה .
המשמעות היא מס הכנסה גבוה יותר .
ולכן כדאי שתתנהלו נכון .
במקרה שלספק שלכם מוגדר ניכוי במקור - פטור מלא ...עליכם לרשום בתוכנה 0 (בשדה של הניכוי במקור מספקים )
במקרה שלספק שלכם מוגדר 7% עליכם לרשום בתוכנה 7%
וכל פעם שתשלמו לספק כסף זה ישפיע על הדוחות שלכם שאותם נראה בהמשך .
לבסוף שימרו את הנתונים
הגדרת הכנסות והוצאות
אנו חברת וואי פיי הנהלת חשבונות בע"מ, חשבנו איך להקל עליכם את העבודה ... והגדרנו לכם מראש את הסעיפים כדי שלא תסתבכו.
אבל !!! לכל עסק יש הגדרות ייחודיות, ולכן, כדי לא לסבך אתכם, שלחו מייל למשרדי גולן ושות' רואי חשבון ואנו נעזור לכם בחינם, ללא עלות, כדי להגדיר נכון בפעם הראשונה. הגדרות נכונות של ההכנסות וההוצאות ימנעו טעויות בעת הגשת הדו"ח בעתיד .
הגדרת מסמכים
בדף זה אנו למעשה קובעים את מספור המסמכים השונים שילוו אותנו למשך כל אורך הדרך.
רצוי להשאיר את הספרור שהוגדר על ידנו על מנת שהמספור בין המסמכים השונים לא יתנגש .
כמו כן ניתן להגדיר הודעת דיפולט במסמך מסויים, למשל: אני מעוניין שכל פעם שאני מפיק חשבונית מס יופיע באופן קבוע המילים "לתשלום שוטף פלוס 30 ". ומשפט זה יופיע באופן קבוע על כל חשבוניות המס שתפיקו .
ולבסוף יש ללחוץ על אישור ההגדרות .
הגדרת פריט מכירה
זהו מקום שבו אני מגדיר את סוג הפריט שהעסק שלי מוכר. למשל, עסק שנותן שירותים, יגדיר את הפריט - מתן שירות לפי שעה. לדוגמא: 250 ₪ לשעה ועסק מסוג אחר שמחזיק מלאי, עליו להגדיר פריט, פריט ומחירו, למשל – שולחן 300 ₪, כסא 100 ש"ח וכך הלאה , יש לעבור פריט,פריט עד להגדרת כל המוצרים .
פריט מיוחד – אם אתם מדווחים למע"מ באמצעות pcn (לחברות ולעוסקים עם מחזורים גבוהים) עליכם להגדיר את הפריט המיוחד .
לדוגמא : יצוא . אם אני מייצא סחורה לחו"ל עליי להגדיר את הפריט כפריט מיוחד .
אם אני מוכר סחורה לרשות הפלסטינאית עליי להגדיר פריט מיוחד .
שירותים נוספים
משרד רואי החשבון נשיא גולן ושות' משרדנו וותיק, ומבצע ביקורות לכל סוגי החברות מזה שנים רבות.
אנו מציעים את שירותי הביקורת של משרדנו לצורך עריכת המאזן השנתי של חברתכם לשנת המס 2023.
מנהל חשבונות דיגיטלי אונליין - מוצר חדש של חברת YPAY
כל הנהלת החשבונות שלכם בכף ידכם והכל אונליין . אתם מצלמים מהנייד ואנחנו מקלידים אונליין מהמשרד. אתם לא מאבדים הוצאות ולא מאבדים את הראש. הצטרפו עוד היום - השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם
פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון 03-5607767 או במייל Golan@GolanG.co.il
לינקים למקורות שונים
סרטונים מומלצים
חשבונית ירוקה | חשבונית דיגיטלית
חשבונית דיגיטלית | חשבונית ירוקה
מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.