תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

דברים חשובים שצריך לדעת לפני פתיחת עסק חדש

המע"מ נגבה מלקוחות על ידי עוסקים מורשים אשר נדרשים לשלם מע"מ בהתאם להיקף העסקאות שלהם. כל עוסק יכול לבקש להיות מסווג כעוסק מורשה למע"מ במועד הרישום. עם הקמת חברה אתם חייבים להגיש בקשה לפתיחת תיק מע"מ עבור עוסק מורשה. עם זאת, העוסק המורשה זכאי לתבוע החזרי מע"מ בגין תשומותיו, כלומר החזר מרשות המיסים בגין כל מע"מ ששילם על טובין או שירותים שרכש למטרות עסקו (בכפוף לחוק המעמ). כדי לדרוש את כל המגיע לכם אתם חייבים לנהל את הטפסים, הקבלות והחשבוניות שלכם באופן תקין, כמו גם להוציא דו"ח מעמ מסודר. תוכלו לעשות זאת בקלות בעזרת המערכת המתקדמת של YPAY.

מה הוא עוסק מורשה?

נדרש סטטוס עוסק מורשה לעסקים עם נפח מכירות שנתי מעל סף שנקבע מראש. ההכנסה הכוללת בשנת 2023 תעמוד על 107,692 ₪. כללי המע"מ יצרו גם רשימה של בעלי מקצוע אשר ללא קשר להיקף המכירות השנתי שלהם, חייבים להירשם כעוסקים מורשים על פי חוק. כל המכירות והשירותים הניתנים על ידי עוסק מורשה חייבים במס ערך מוסף. מנגד, ניתן להפחית מע"מ תשומות, או מע"מ המשולם על ציוד, מוצרים ושירותים שרכש העוסק המורשה עבור משרדו, מסך המע"מ שחייב. אם סך התשומות לתקופת חשבונאות מסוימת יעלה על סך העסקאות באותה תקופה, יוחזר מע"מ העסקאות החורגות מהתשומות לבעל העסק.

דרישות דיווח לעוסקים מורשים

העוסק המורשה רשאי לדווח למע"מ מדי חודש או חודשיים, בהתאם לאופי פעילותו של העוסק ולענף אליו הוא משתייך. יתרה מזאת, בהתאם להכנסותיו החייבות הצפויות, העוסק המורשה עשוי להיות מחויב לספק מקדמות מס הכנסה על בסיס חודשי/דו חודשי. ההטבה העיקרית של עוסק מורשה היא שהוא יכול לתבוע מע"מ תשומות על רכישותיו ולבטלו ממע"מ שהוא חייב לשלם. נתונים אלה עשויים להיות גבוהים למדי בהתאם לתעשייה. למרות שהעוסק המורשה מחויב לדווח על מכירות אלו לרשויות המע"מ, הקונה עדיין אחראי לתשלום מס זה. מכיוון שהוא עסק לגיטימי, לא אכפת לו להוציא את המזומנים הנוספים עבור מע"מ כי בסופו של דבר הוא יקבל את כספו בחזרה מהרשויות. מערכת YPAY יכולה לסייע לכם לנהל את תיקכם כעוסק מורשה בהתאם לשיקולים כלכליים ולדרישות החוק.


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...