תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

פתיחת תיק במס הכנסה

אם החלטתם להקים עסק עצמאי ובחרתם בפתיחת תיק עוסק פטור, חשוב שתדעו מראש מה זה בעצם אומר להיות עסוק פטור, מהם היתרונות והחסרונות של עוסק פטור, האם עוסק מעין זה מתאים לכם ועוד. חשוב מאוג שתדעו כי פתיחת תיק עוסק פטור יהיה רלוונטי עבורכם אם תעמדו בשני תנאים: ראשית כל, מחזור ההכנסות של העסק שלכם לא יכול לעלות על תקרה שנתית הנקבעה בהתאם לשנת המס המדוברת על ידי רשות המיסים וכן, אם אינכם עוסקים במקצועת חופשיים ספציפיים שהעוסקים בהם אינם יכולים להיות עוסקים פטורים כגון: עורכי דין, רופאים ועוד.

ממה פטור עוסק פטור?

בכדי לפתוח עוסק פטור יש לבצע פתיחת תיק במע"מ, פתיחת תיק במס הכנסה ופתיחת תיק בביטוח הלאומי. כמובן שמדובר על הליך בירוקרטי הדורש מילוי טפסים והגשת מסמכים שונים. לאחר שמתבצע ההליך המדובר העסק יכול להתחיל בפעילותו העסקית. העוסק הפטור פטור למעשה ממע"מ כאשר המשמעות היא שאחרי פתיחת עוסק פטור אין צורך לשלם מע"מ על העסקאות שלכם ויהיה אסור לכם לגבות מע"מ מהלקוחות שלכם. מסיבה זאת לא תהיה אפשרות להוציא חשבוניות מס ללקוחות אלא קבלות בלבד. יחד עם זאת, העוסק הפטור איננו פטור מתשלום מס הכנסה וביטוח לאומי. אחר פתיחת עוסק פטור עדיין תהיו חייבים לשלם את המיסים הללו.

האם כדאי לפתוח עוסק פטור?

אם לעסק שלכם יש מחזור עסקאות נמוך ואתם פטורים ממע"מ ואתם תוהים האם בכל זאת כדאי לכם לפתוח עוסק פטור, הרי שהשאלה שעליכם לשאול את עצמכם מול מי אתם עתידים לעבוד. האם העסק שלכם עתיד להעניק שירות לאנשים פרטיים או לבעלי עסקים. אם הקמתם עוסק פטור כעסק שעובד מול אנשים פרטיים, אתם יכולים לתת הצעת מחיר נמוכה יותר כי אין לכם מע"מ להוסיף וכך לקבל יתרון על העוסקים המורשים בתחום. גם העובדה שאינכם לא מוציאים חשבוניות לא תפריי לאנשים פרטיים אשר ממילא לא מקבלים החזרי מע"מ על ההוצאות שלהם וזאת בניגוד לבעלי עסקים מורשים וחברות. כמו כן, פתיחת עוסק פטור רלוונטית מאוד עבור אנשים אשר מחפשים הכנסה משנית ועובדים בהיקף קטן כאשר היתרון הוא שעלות הטיפול בתיק של עוסק פטור על ידי רואה חשבון זולה בצורה משמעותית מהעלות של עוסק מורשה. החיסרון הוא התדמית של העסק הפטור שהיא תדמית של עסק קטן ואילו לעוסק מורשה יש תדמית של עסק גדול ורציני יותר.


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...